اصفهان خیابان نیکبخت روبروی دادگستری ساختمان ماکان 5 طبقه سوم واحد 37
تماس با ما 09332373448
ایمیل dadshid@gmail.com
ساعات کاری شنبه تا چهارشنبه۸الی ۱۵
blog3
وکیل چک در اصفهان
وکیل چک در اصفهان

وکیل چک در اصفهان

 

وکیل چک در اصفهان

[vc_row][vc_column][vc_column_text]با توجه به اینکه استفاده از دسته چک در معاملات روزانه ی مردم بسیار نقش دارد، این مسئله موجب شده تا پرونده های زیادی در خصوص چک در محاکم قضایی ثبت گردد. اگر با مشکلات حقوقی مرتبط با سند تجاری چک مواجه شده اید ، می توانید از وکیل چک در اصفهان کمک بگیرید. یک وکیل چک با تجربه می تواند به صورت تخصصی شما را راهنمایی کند و یا در صورت نیاز اقدامات حقوقی و کیفری لازم را به وکالت شما انجام دهد. گروه وکلای دادشید در این بخش قصد دارد شما را با قوانین حقوقی چک و همینطور وظایف وکیل چک در اصفهان و سایر شهرها بیشتر آشنا کند.[/vc_column_text][/vc_column][/vc_row][vc_row][vc_column][vc_separator][/vc_column][/vc_row][vc_row][vc_column][vc_message]

چک و قانون چک در ایران

چک یک کاغذ با ارزش مالی است که معمولاً برای خرید در زمان حال و پرداخت در آینده مورد استفاده قرار می گیرد. صاحب چک پس از نوشتن مبلغ ارزش آن و همینطور تاریخ موردنظر برای وصول، جهت اعتبار بخشی به چک، آن را امضا می‌ نماید.

چک به دو طریق صادر می گردد ، یا بانک چک را به دستور صاحب حساب صادر می نماید که به این نوع چک ، چک بین بانکی گفته می شود و یا خود صادرکننده چک که صاحب اصلی حساب می باشد چک را صادر می کند. در این صورت چک نباید خط خوردگی داشته باشد. همچنین تاریخی که شخص صادر کننده در چک ذکر می کند بسیار اهمیت دارد. زیرا چک به روز است و در تاریخ مقرر باید امکان وصول آن میسر باشد.

بر اساس  قانون چک در ایران، شخص صادر کننده چک باید در تاریخ مشخص شده روی چک به اندازه مبلغ مندرج بر روی چک در حساب خود وجه نقد و یا اعتبار یا پشتوانه ی قابل تبدیل به وجه نقد داشته باشد. متاسفانه در حال حاضر افراد زیادی که از چک در مبادلات پولی و تجاری خود استفاده می کنند به قوانین چک در ایران توجهی نمی کنند و همین امر موجب شده تا اخیرا تعداد چک های برگشتی افزایش یابد. وکیل چک در اصفهان می تواند به شما در وصول چک های برگشتی کمک کند.[/vc_message][/vc_column][/vc_row][vc_row][vc_column parallax="content-moving-fade" css_animation="bounceInRight" width="3/5"][vc_widget_sidebar sidebar_id="single-product-sidebar"][/vc_column][/vc_row][vc_row][vc_column][vc_column_text]

آشنایی با انواع چک

انواع چک شامل چک عادی، چک تایید شده، چک تضمین شده و موارد دیگر است:

  • چك عادی:

این نوع از چک به منظور برداشت از موجودی حساب که نزد بانک خاصی قرار دارد صادر می گردد. در چک عادی تنها اعتبار صادر كننده ملاک است.

  • چك تایید شده:

در صورتی که دارنده چک قصد نقد کردن آن را ندارد و می خواهد آن را به شخصی دیگر واگذار کند، به منظور اطمینان بخشی به شخص ثالث ، از بانک مربوطه می خواهد که با مهر کردن چک تایید نماید که معادل وجه چک در حساب صادر کننده وجود دارد و مشکلی بابت پرداخت آن نیست. البته چک تایید شده در حال حاضر عملا وجود خارجی ندارد.

  • چک تضمین شده:

فرد دارنده این نوع چک ، بجای دریافت وجه چک در زمان مقرر، از بانک تقاضای صدور چک تضمین شده می کند. بنابراین صادر کننده چک تضمین شده خود بانک می باشد و پرداخت وجه آن از سوی بانک صادر کننده حتمی و تضمین شده است.

  • چک مسافرتی:

چک مسافرتی توسط بانک صادر می شود که وجه آن توسط هر یک از شعب بانک یا کارگزاران آن بانک در هر کجای ایران قابل وصول است. هم اکنون مبادله ایران چک ها که مصداقی از چک های مسافرتی هستند در میان مردم بسیار متداول شده است.[/vc_column_text][/vc_column][/vc_row][vc_row][vc_column][vc_separator][/vc_column][/vc_row][vc_row][vc_column][vc_message]

چرا باید از یک وکیل چک متخصص کمک بگیرید؟

افراد دارای دسته چک باید حتما اطلاعات لازم در این باب را به خوبی بدانند تا بتوانند به طور کاملا آگاهانه از آن استفاده کنند و در نتیجه هرگز با مشکل قانونی و قضایی مرتبط با چک مواجه نگردند. آگاهی از شرایط استفاده از چک به منزله ی ضمانت نیز بسیار مهم است. در خصوص وصول چک های برگشتی هم یک وکیل چک بهتر می تواند شما را راهنمایی کرده و به حقتان برساند.

بهترین وکیل چک در اصفهان

بهترین وکیل چک در اصفهان شخصی است که به طور تخصصی بر روی انواع پرونده های چک و مطالبه ی وجه در حال فعالیت است و به صورت کاملا  حرفه ای  ازکلیه رویه قضایی آن خبر دارد. وکیل چک می تواند با تسلط کافی به قوانین چک و مهارت لازم در این زمینه خیلی سریع تر شما را به نتیجه ی مطلوب برساند و طلب شما را وصول کند.

به یاد داشته باشید اگر نتوانید طرح دعوی درستی برای مسئله چک داشته باشید و یا نتوانید به درستی در این باب از حق و حقوق خود دفاع کنید، ممکن است دچار چالش های زیادی شوید. به این ترتیب استفاده از تجربیات بهترین وکیل چک در اصفهان در گروه وکلای دادشید می تواند تا حد بسیار زیادی شما را برای رسیدن به هدفتان یاری نماید.[/vc_message][/vc_column][/vc_row][vc_row][vc_column][vc_column_text]

آشنایی با گواهی عدم پرداخت

هنگامی که دارنده چک به بانک مراجعه می کند، در صورت نبود میزان مبلغ مندرج در چک در حساب شخص صادرکننده و در نتیجه عدم امکان پرداخت آن در سر رسید چک ، بانک جهت امکان پذیر شدن پیگیری های حقوقی به دارنده چک یک گواهی عدم پرداخت ارائه می دهد. در این صورت پیگیری های قضایی برای چک از دو طریق کیفری و حقوقی امکان پذیر خواهد شد.

طرح دعاوی چک از طریق شکایت کیفری به کمک وکیل چک در اصفهان

هرگاه دارنده چک در مدت شش ماه از تاریخ سر رسید اقدام به اخذ گواهی عدم پرداخت کند قادر خواهد بود تا از تاریخ گواهی عدم پرداخت در همان مدت شش ماه اقدام به شکایت کیفری بر علیه صادرکننده چک نماید. اما با منقضی شدن این مدت دیگر امکان شکایت کیفری میسر نیست.

در چه شرایطی طرح دعاوی چک فقط از جنبه حقوقی قابل پیگیری است؟

اگر پس از مدت شش ماه از تاریخ سر رسید نسبت به طرح شکایت کیفری اقدام نشود فقط می توان تحت عنوان دادخواست حقوقی برای مطالبه وجه از مراجع قضایی درخواست نمود. همچنین پیگیری قضایی چک در صورت وجود شرایط ذیل تنها از حیث حقوقی قابل مطالبه است:

چک تضمین: اگر چکی جهت تضمین انجام تعهد و یا با هدف حسن انجام کار صادر گردد، دیگر وصف کیفری نداشته و وکیل چک در اصفهان این موضوع را تنها از جنبه حقوقی دنبال می کند.

چک سفید امضاء: اگر چکی به شکل سفید و بدون درج مبلغ از طرف صاحب حساب صادر شده باشد، و مبلغ آن بعدا توسط دارنده نوشته شود ، اثبات آن فقط از جنبه حقوقی قابل پیگیری خواهد بود.

چک وعده دار: اگر چکی به صورت وعده دار صادر شده باشد جدا از بلند یا کوتاه بودن مدت وعده مورد نظر، چک مذکور را صرفا از جنبه حقوقی می توان پیگیری کرد.

چک های بدون تاریخ: اگر ثابت گردد چکی بدون درج تاریخ صادر شده و بعدا تاریخی به جز تاریخ صدور در آن درج گردیده است، پیگیری چک مذکور نیز فقط از جنبه حقوقی امکان پذیر است. بنابراین وکیل چک برگشتی در اصفهان و دیگر شهرها از طرح دعوای کیفری خودداری خواهد نمود.

چک هایی با پرداخت وجه مشروط: چنانچه در سند چک و یا در متنی جداگانه پرداخت وجه چک به حصول شرطی خاص مشروط شده باشد، آن چک تنها در حدود شرط مذکور از جنبه حقوقی برخوردار است. به این ترتیب وکیل چک در اصفهان نیز فقط می تواند از جنبه حقوقی طرح دعوا نماید.[/vc_column_text][/vc_column][/vc_row][vc_row][vc_column][vc_column_text]

وکیل چک در اصفهان به شما توصیه می کند...

اگر می خواهید چکی وصف کیفری خود را از دست ندهد، حتما باید حداکثر ظرف مدت شش ماه از تاریخ چک جهت دریافت مبلغ آن به بانک مراجعه نمایید. همچنین اگر چک مذکور برگشت خورد ، باید حداکثر ظرف مدت شش ماه از تاریخ برگشت خوردن چک اقدام به طرح دعوا نمایید. چنانچه مهلت های مذکور را رعایت نکنید، وکیل چک برگشتی شما دیگر نمی تواند از جنبه کیفری اقدام کند و فقط باید از جنبه حقوقی طرح دعوا نماید. برای دریافت راهنمایی های بیشتر با وکلای ما در گروه دادشید تماس بگیرید.

گروه وکلای دادشید ؛ متخصص در دعاوی چک

شما می توانید انواع خدمات مشاوره حقوقی در زمینه دعاوی چک را از با تجربه ترین وکلای چک در اصفهان در گروه وکلای دادشید دریافت نمایید. برای کسب اطلاعات بیشتر و دریافت وقت مشاوره با ما تماس بگیرید.[/vc_column_text][/vc_column][/vc_row]

دسته بندی
دسته بندی مقالات 68
مقالات ما
۱۶ آذر

اجازه مالک

  اجازه مالک اجازه مالک یا اجازه در عقد فضولی به موافقت مالک یا ولی مالک در مورد تصرف فضولی یا معاملات فضولی توسط دیگران اشاره دارد. این مفهوم در...

بدون دیدگاه
ادامه مطلب
۱۳ آذر

ارزیابی حقوقی مالک

ارزیابی حقوقی مالک ارزیابی حقوقی مالک به معنای بررسی وضعیت حقوقی مالکیت یک ملک است. این ارزیابی شامل بررسی مستندات حقوقی مربوط به ملک، اطمینان از اینک...

بدون دیدگاه
ادامه مطلب
۱۰ آذر

املاک مجهول المالک کدامند ؟

  املاک مجهول المالک کدامند ؟ املاک مجهول المالک کدامند ؟ املاکی هستند که مالک آن‌ها مشخص نیست. این املاک ممکن است به دلیل عدم ثبت یا عدم تقاضای ...

بدون دیدگاه
ادامه مطلب