اصفهان خیابان نیکبخت روبروی دادگستری ساختمان ماکان 5 طبقه سوم واحد 37
تماس با ما 09332373448
ایمیل dadshid@gmail.com
ساعات کاری شنبه تا چهارشنبه۸الی ۱۵
blog3
چگونگی اعتراض به ثبت علامت تجاری
چگونگی اعتراض به ثبت علامت تجاری

چگونگی اعتراض به ثبت علامت تجاری

علامت تجاری _ گروه وکلای دادشید

وکیل تجاری، وکیل ثبت شرکت، وکیل وصول مطالبات،وکیل چک،وکیل چک برگشتی،وکیل ثبتی، وکیل ملکی،مشاوره حقوقی،مشاوره با وکیل پایه یک دادگستری،  وکالت دادگستری،وکیل، وکالت،مشاوره آنلاین رایگان

علامت تجاری : همانطور که می دانیم بسیاری شرکتها و کارخانه ها و  افراد موفق در زمینه کسب و کار، برای برند سازی و معرفی هر چه بهتر محصولات خود در بازار و  اینکه مشتریان آنها شناخت بیشتری نسبت به این محصولات پیدا نمایند و نیز تمایز داشتن این کالاها و خدمات از سایر رقیبان، اقدام به طراحی یک آرم یا لوگو یا برند برای خود می نمایند. این کار قطعا به پیشرفت روز به روز آنها در فروش کالاها و کسب در آمدهای بیشتر، کمک شایانی خواهد کرد.(علامت تجاری)

مضافا اینکه ثبت علامت تجاری، حمایتهای قانونی خاصی را برای صاحب آن در پی خواهد داشت و پس از ثبت علامت، استفاده از آن برای صاحب علامت به صورت انحصاری خواهد بود. و اشخاص ثالث حق استفاده از چنین علامتی را نخواهند داشت.(علامت تجاری)

بنابراین به کلیه اشخاص حقیقی و حقوقی که درصد فعالیت در دنیای  کسب وکار می باشند، پیشنهاد میگرددکه با این کار، امتیازات مربوط به فعالیتهای تجاری خود را از هرگونه کپی برداری و شبیه سازی محفوظ نگه دارند.(علامت تجاری)

برای اینکه علامت تجاری به ثبت برسد، لازم است که شخص متقاضی پس از طراحی علامت موردنظرخود، به پایگاه اینترنتی http://ip.ssaa.ir/BSigns/New.aspx مراجعه و  تمامی مراحل مربوطه را به ترتیب طی نماید.

از سوی دیگر امکان دارد که علامت طراحی شده توسط شما، سابقا توسط اشخاص دیگر به ثبت رسیده باشد و یا اینکه علامت مزبور از مواردی باشد که ثبت آن، غیر قانونی است. بنابراین لازم است که قبل از دست به کارشدن، از موارد ممنوعیت ثبت و نیز علامت های ثبت شده اطلاع کافی به دست آورید.(علامت تجاری)

قانونگزار در ماده 32 قانون ثبت اختراعات ، طرح های صنعتی و علائم تجاری، از علامت های ثبت شده ، حمایت نموده و طبیعی است که هر نوع علامتی ،  پس از آنکه مراحل ثبت خود را ب درستی طی نمود،در حمایت قانون قرارخواهد گرفت.(علامت تجاری)

از سوی دیگر امکان دارد علامتی که در حال حاضر ، مراحل ثبت خود را طی می نماید، و یا علامتی که کلیه مراحل ثبت را به اتمام رسانده، با علامتی که شما سابقا به ثبت رسانده اید همسان بوده و یا اینکه از مشابهت زیادی برخوردار باشد به نحوی که در عرصه تجارت و کسب وکار، مشتریان شما به راحتی علامت موصوف را با برند و علامت شما به اشتباه گرفته و این کار به حقوق شما خلل آورد. در چنین صورتی مطابق ساز وکار پیش بینی شده در قانون فوق، شما حق خواهید داشت که به ثبت چنین علامتی اعتراض نموده و از ثبت آن به همان کیفیت جلوگیری نمائید.(علامت تجاری)

قانونگزار در آیین نامه ی اصلاحی اجرای قانون ثبت علائم تجارتی و اختراعات مصوب 1337 و طی مواد 10 الی 13 حق اعتراض شخص معترض را به رسمیت شناخته و مقرر داشته است که هرگاه کسی تقاضای ثبت علامت بازرگانی معینی را کند و دیگری آن را عین علامت ثبت شده ی خود بداند یا آن را شبیه علامت خود تشخیص دهد به طوری که شباهت مذکور مصرف کنندگان عادی اجناس وی را به اشتباه اندازد می تواند به ثبت علامت او اعتراض کند.(علامت تجاری)

ماده ی 16 قانون ثبت علائم و اختراعات مقرر نیز در همین رابطه می دارد:

اشخاص ذیل می توانند نسبت به علامتی که تقاضای ثبت آن شده یا به ثبت رسیده است اعتراض کنند:

  • کسانی که آن علامت را علامت تجارتی خود می دانند.
  • کسانی که آن علامت با علامت آن ها به اندازه ای شباهت دارد که مصرف کنندگان عادی را به اشتباه می اندازد.(علامت تجاری)

بنابراین میتوان وضعیت شخص معترض را در یکی از دوحالت ذیل تصور نمود: یا اینکه علامتی که به ثبت آن اعتراض دارد هنوز به ثبت نرسیده و در حال طی مراحل ثبت می باشد  و یا اینکه کلیه مراحل خود را طی نموده است. که هر یک از این دو حالت ذیلا بررسی می شود:

الف- اعتراض قبل از ثبت علامت :

اعتراض قبل از ثبت علامت باید در ظرف 30 روز از تاریخ انتشار آگهی مربوط به تقاضای ثبت علامت به عمل آید. معترض باید علاوه بر ذکر اسم و شغل و اقامتگاه خود؛ کلیه ی دلایل و مدارک خود را نیز توضیح داده و ضمیمه کند.(علامت تجاری)

اداره ی ثبت موظف است در ظرف ده روز از تاریخ وصول اعتراض نامه مراتب را به درخواست کننده ی ثبت ابلاغ کند. چنانچه درخواست کننده ی ثبت بعد از دریافت ابلاغ اداره ی ثبت به اعتراض تمکین کند درخواست او مسترد می شود و چنانچه تا شصت روز از تاریخ ابلاغ اعتراض نامه تمکین نکند معترض باید به دادگاه تهران مراجعه کند تا به دعوی طبق اصول مربوط به دعاوی تجارتی رسیدگی به عمل آید و اداره ی ثبت منتظر خواهد شد تا بعد از اعلام حکم قطعی طبق مفاد حکم رفتار کند. چنانچه مغترض ظرف 60 روز از تاریخ ابلاغ اعتراض نامه به متقاضی ثبت اعتراض خود را تعقیب ننمایند علامت تقاضا شده به نام درخواست کننده ی آن به ثبت خواهد رسید.(علامت تجاری)

ب- اعتراض بعد از ثبت علامت :

چون ممکن است اشخاص ذی نفع متوجه آگهی تقاضای ثبت نشوند یا آنکه بعد از ثبت علامت طریقه ی استعمال آن طوری باشد که مصرف کنندگان عادی را به اشتباه اندازد طبق ماده ی 22 قانون ثبت علائم و اختراعات اشخاص ذی نفع می توانند در ظرف سه سال بعد از تاریخ ثبت علامت نسبت به آن اعتراض کنند. معترض باید مستقیماَ دادخواست به دادگاه بدهد و دادگاه پس از رسیدگی حکم به ابطال ثبت علامت مورد اعتراض یا حکم به رد اعتراض خواهد داد.(علامت تجاری)

...


گروه وکلای دادشید

موسسه حقوقی ندای عدالت ساعی (گروه وکلای دادشید) با بهره گیری از وکلای پایه یک دادگستری آماده ارائه انواع خدمات حقوقی و وکالت در مراجع حقوقی کیفری دیوان عدالت و  سایر مراجع حقوقی و اداری توسط وکیل و مشاوره حقوقی در سرتاسر کشور می باشد جهت ارتباط با این مجموعه اینجا را کلیک کنید.

همیشه بخاطر داشته باشید؛ مسائل مشابه حقوقی الزاماََ راه حل مشابهی ندارند بدون مشورت با وکیل یا مشاور حقوقی هیچ گونه اقدامی انجام ندهید.


 

دسته بندی
دسته بندی مقالات 68
مقالات ما
۱۶ آذر

اجازه مالک

  اجازه مالک اجازه مالک یا اجازه در عقد فضولی به موافقت مالک یا ولی مالک در مورد تصرف فضولی یا معاملات فضولی توسط دیگران اشاره دارد. این مفهوم در...

بدون دیدگاه
ادامه مطلب
۱۳ آذر

ارزیابی حقوقی مالک

ارزیابی حقوقی مالک ارزیابی حقوقی مالک به معنای بررسی وضعیت حقوقی مالکیت یک ملک است. این ارزیابی شامل بررسی مستندات حقوقی مربوط به ملک، اطمینان از اینک...

بدون دیدگاه
ادامه مطلب
۱۰ آذر

املاک مجهول المالک کدامند ؟

  املاک مجهول المالک کدامند ؟ املاک مجهول المالک کدامند ؟ املاکی هستند که مالک آن‌ها مشخص نیست. این املاک ممکن است به دلیل عدم ثبت یا عدم تقاضای ...

بدون دیدگاه
ادامه مطلب