اصفهان خیابان نیکبخت روبروی دادگستری ساختمان ماکان 5 طبقه سوم واحد 37
تماس با ما 09332373448
ایمیل dadshid@gmail.com
ساعات کاری شنبه تا چهارشنبه۸الی ۱۵
blog3
کنترل اقدامات وکیل بلاعزل (وکیل،وکالت،مشاوره حقوقی)
کنترل اقدامات وکیل بلاعزل (وکیل،وکالت،مشاوره حقوقی)

کنترل اقدامات وکیل بلاعزل (وکیل،وکالت،مشاوره حقوقی)

کنترل اقدامات وکیل بلاعزل

(وکیل بلاعزل،امورات مالی، امورات حقوقی،موکل،وکیل،وکالت،موسسه حقوقی،مشاور حقوقی،درخواست وکیل)

کنترل اقدامات وکیل بلاعزل

چگونه می توان اقدامات وکیل بلاعزل را کنترل کرد؟

اصولا بر اساس قاعده کلی، هریک از ا شخاص جامعه، حق دارند که شخصا امورات مالی و حقوقی خود را انجام داده و ازاین راه، مسائل مالی خود را کنترل نمایند. از سوی دیگر، مطابق موازین قانونی و شرعی، اشخاص این حق را دارند که کلیه اقداماتی که شخصا قادر به انجام آن می باشند را از طریق اشخاص دیگر انجام دهند که به این اقدام تفویض وکالت گفته می شود.(کنترل اقدامات وکیل بلاعزل)

در این راستا باید متذکر شد که وکالت به عنوان یکی  از عقود قانونی، می تواند شرایط مد نظر طرفین را در خود بگنجاند.  و به همین دلیل، در حالت کلی، می توان وکالت را به دو دسته کلی تقسیم نمود.

  • وکالت هایی که پس از انعقاد، براحتی قابلیت فسخ را توسط طرفین دارند. در این نوع از وکالت، معمولا اختلافی مطرح نمی شود علی الخصوص اینکه موکل هر زمان که اراده کند میتواند وکیل خود را از سمت وکالت، عزل نموده و عقد وکالت را به صورت یکجانبه فسخ نماید.(کنترل اقدامات وکیل بلاعزل)
  • وکالتهایی که به موجب اراده طرفین یا درج در ضمن دیگر عقود، قابل فسخ نیستند. و به عبارت دیگر، پس از آنکه عقد مزبورمنعقد گردید، موکل هیچگونه کنترلی بر اعمال وکیل خود ندارد و وکیل مزبور بدون اینکه بیم عزل داشته باشد، اقداماتی را در خصوص موضوع وکالت انجام خواهد داد و البته ممکن است از این رهگذر، خساراتی به اموال موکل وی وارد آید.(کنترل اقدامات وکیل بلاعزل)

سوال اینجانست که در چنین حالتی ، موکل چه حقوقی دارد و چه اقدامی را در راستای حفظ منافع خود میتواند انجام دهد؟؟

 در این نوشتار، برخی از راهکارهای عملی و اجرایی که به موکلین کمک خواهد نمود، بیان خواهد شد.(کنترل اقدامات وکیل بلاعزل)

همانطور که می دانید مطابق موازین قانونی چند نفر می توانند به یک نفر وکالت دهند و بالعکس. یعنی یک نفر هم می تواند در خصوص موضوع واحد به چند نفر وکالت دهد.

هر چند که موکل می تواند در صورت خیانت وکیل، و ورود ضرر و  خسارت به وی، مطابق ماده 666 قانون مدنی، علیه وکیل خود اقامه دعوی کند راه بهتر ،آن است که موکل به نحوی برای سد راه وکیل متخلف؛ چاره جویی کند.(کنترل اقدامات وکیل بلاعزل)

این در حالی است که یکی از راه های قانونی مقابله و پیشگیری از این وقایع، اضافه نمودن وکیل دیگری به وکیل اول می باشد.

به طور مثال اگر مالکی برای فروش ملک خود به کسی وکالت بلاعزل بدهد و از نحوه اقدامات وکیل مزبور ، راضی نباشد و قصد جلوگیری وی را از ادامه داشته باشد، می تواند وکیل معتمد دیگری را برای انجام همان کار تعیین و وی را به وکیل اول ضمیمه نمود تا مورد وکالت را مجتمعاً انجام دهند. در این صورت، وکیل اول، مکلف است که در انجام مورد وکالت، نظر موافق شخص دوم را هم اخذ نماید.(کنترل اقدامات وکیل بلاعزل)

در این صورت، از آنجایی که وکیل دوم، شخص مورد اعتماد موکل می باشد، هیچگاه انجام اقدامات مضرر را به وکیل اول اجازه نخواهد داد و بدین طریق، وکیل اول از اجرای مقاصد خود عاجز  خواهد ماند.(کنترل اقدامات وکیل بلاعزل)

...


وکیل گرفتن،مشاوره با وکیل،موسسه حقوقی،جستجوی وکیل،وکیل،وکالت،وکیل خوب،حقوق،مشاوره حقوقی،رایگان،وکیل،کنترل اقدامات وکیل بلاعزل


گروه وکلای دادشید

موسسه حقوقی ندای عدالت ساعی (گروه وکلای دادشید) با بهره گیری از وکلای پایه یک دادگستری آماده ارائه انواع خدمات حقوقی و در مراجع حقوقی کیفری دیوان عدالت و  سایر مراجع حقوقی و اداری توسط  و مشاوره حقوقی در سرتاسر کشور می باشد جهت ارتباط با این مجموعه اینجا را کلیک کنید.

همیشه بخاطر داشته باشید؛ مسائل مشابه حقوقی الزاماََ راه حل مشابهی ندارند بدون مشورت با یا مشاور حقوقی هیچ گونه اقدامی انجام ندهید.


دسته بندی
دسته بندی مقالات 68
مقالات ما
۱۵ آذر

اجازه مالک

  اجازه مالک اجازه مالک یا اجازه در عقد فضولی به موافقت مالک یا ولی مالک در مورد تصرف فضولی یا معاملات فضولی توسط دیگران اشاره دارد. این مفهوم در...

بدون دیدگاه
ادامه مطلب
۱۲ آذر

ارزیابی حقوقی مالک

ارزیابی حقوقی مالک ارزیابی حقوقی مالک به معنای بررسی وضعیت حقوقی مالکیت یک ملک است. این ارزیابی شامل بررسی مستندات حقوقی مربوط به ملک، اطمینان از اینک...

بدون دیدگاه
ادامه مطلب
۱۰ آذر

املاک مجهول المالک کدامند ؟

  املاک مجهول المالک کدامند ؟ املاک مجهول المالک کدامند ؟ املاکی هستند که مالک آن‌ها مشخص نیست. این املاک ممکن است به دلیل عدم ثبت یا عدم تقاضای ...

بدون دیدگاه
ادامه مطلب