اصفهان خیابان نیکبخت روبروی دادگستری ساختمان ماکان 5 طبقه سوم واحد 37
تماس با ما 09332373448
ایمیل dadshid@gmail.com
ساعات کاری شنبه تا چهارشنبه۸الی ۱۵
blog3
احراز کاربری تجاری
احراز کاربری تجاری

احراز کاربری تجاری

احراز کاربری تجاری

 

احراز کاربری تجاری

احراز کاربری تجاری به معنای تغییر کاربری یک ملک از نوع مسکونی به نوع تجاری است. برای تغییر کاربری مسکونی به تجاری، باید از شهرداری مجوز تغییر کاربری دریافت شود.

هزینه‌های مربوط به عوارض و مالیات برای تغییر کاربری خانه با توجه به موقعیت ملک متفاوت است و همچنین عواملی چون موقعیت جغرافیایی، بافت شهری، بافت ساختمانی، متراژ ملک و غیره نیز در این هزینه‌ها تاثیر بسیاری دارد.

برای تغییر کاربری مسکونی به تجاری، باید از مراحل مختلفی چون بررسی ملک توسط بازرس، تهیه فرم‌های مورد نیاز، پرداخت هزینه‌های مربوطه و غیره عبور کرد.

در صورتی که شخصی از مالکین بدون اخذ مجوز از شهرداری کاربری خود را تغییر دهد، تنها لازم است به شهرداری اطلاع داده شود و شهرداری اقدامات لازم برای مقابله با شخص متخلف را انجام می‌دهد.

تغییر کاربری پارکینگ به مغازه

تغییر کاربری از پارکینگ به مغازه نیاز به مجوز از شهرداری دارد. برای این منظور باید مراحل مختلفی از جمله بررسی ملک توسط بازرس، تهیه فرم‌های مورد نیاز، پرداخت هزینه‌های مربوطه و غیره را طی کرد. هزینه‌های مربوط به عوارض و مالیات برای تغییر کاربری خانه با توجه به موقعیت ملک متفاوت است و عواملی چون موقعیت جغرافیایی، بافت شهری، بافت ساختمانی، متراژ ملک و غیره نیز در این هزینه‌ها تاثیر بسیاری دارد. در صورت عدم اخذ مجوز از شهرداری، شهرداری می‌تواند اقدامات لازم برای مقابله با شخص متخلف را انجام دهد.

نحوه محاسبه هزینه تغییر کاربری

برای محاسبه هزینه تغییر کاربری، ابتدا باید از منابع معتبر و مراجع مربوطه در شهر یا منطقه مورد نظر خود استفاده کرد. هزینه‌ها معمولاً بر اساس فاکتورهای مختلفی از جمله موقعیت جغرافیایی، نوع کاربری ملک، متراژ، بافت شهری، قوانین محلی و ملی، عوارض و مالیات محاسبه می‌شود. برای مثال، در برخی مناطق، هزینه تغییر کاربری به تجاری ممکن است بیشتر از تغییر کاربری به مسکونی باشد. همچنین، اگر کاربری اولیه عرصه در طرح تفصیلی تجارتی باشد، تخفیفی در محاسبه عوارض تغییر کاربری لحاظ خواهد شد.

برای محاسبه دقیق هزینه‌ها، بهتر است با مشاوران حقوقی یا کارشناسان ملکی مشورت کنید.

احراز کاربری تجاری 1

چه عوارضی در تغییر کاربری به تجاری باید پرداخت شود ؟

در تغییر کاربری به تجاری، عوارضی که در هنگام تغییر کاربری به تجاری برای شود اعتماد خود است. برخی از عوارضی تغییر کاربری به تجاری برای شده عبارت زیاد می‌شود:

تغییر کاربری از هر کاربری به کاربری تجاری بر اساس درصدی از ارزش روز سرقفلی تجاری محسوب می گردد. در موقعیتی ضریب 33 درصد و در موقعیت دیگری ضریب 25 درصد ملاک عمل است.

چنانچه ارتفاع سقف ها مازاد بر ارتفاع مجاز می باشد، لازم است محاسبات در ضریب افزایشی عوارض ارتفاع نیز ضرب گردند.

در تغییر کاربری به تجاری، چنانچه کاربری اولیه عرصه در طرح تفصیلی تجارتی باشد، تخفیفی در محاسبه عوارض تغییر کاربری لحاظ خواهد شد. بدین ترتیب که به جای 33 درصد سرقفلی، 25 درصد سرقفلی ملاک عمل خواهد بود.

در تغییر کاربری به تجاری، اگر کاربری اولیه عرصه در طرح تفصیلی تجارتی باشد، تخفیفی در محاسبه عوارض تغییر کاربری لحاظ خواهد شد. بدین ترتیب که به جای 33 درصد سرقفلی، 25 درصد سرقفلی ملاک عمل خواهد بود.

توجه به نکات زیر هنگام برآورد عوارض تغییر کاربری به تجاری برای شود اعتماد خود است. برخی از این عوارضی که در هنگام تغییر کاربری به تجاری برای شوده عبارت زیاد می‌شود. برای محاسبه این عوارضی، بهتر است با مشاوران حقوقی یا کارشناسان ملکی مشورت کنید.

چگونه می توان از تغییر کاربری به تجاری بهره برداری اعتراضی کرد ؟

برای اعتراض به تغییر کاربری به تجاری، می‌توانید اقدامات قانونی لازم را انجام دهید. ابتدا باید اطمینان حاصل کنید که تغییر کاربری به تجاری بدون مجوز یا با نقض قوانین انجام شده است. سپس می‌توانید با وکیل یا مشاور حقوقی خود مشورت کرده و اقدامات قانونی مناسب را آغاز کنید. این اقدامات ممکن است شامل ارائه مدارک و شواهد مربوطه، ارسال نامه یا اعلامیه به مراجع ذی‌صلاح یا حتی رفتن به دادگاه برای رسیدگی به امر مورد اعتراض شما باشد.

تغییر کاربری مسکونی به تجاری

برای تغییر کاربری مسکونی به تجاری، باید مراحل مختلفی را طی کرد. این مراحل شامل موارد زیر می‌شود:

دریافت مجوز از شهرداری: برای تغییر کاربری به تجاری، نیاز به دریافت مجوز از شهرداری است. این مجوز شامل بررسی‌های مختلفی از جمله بررسی ملک توسط بازرس، تهیه فرم‌های مورد نیاز، پرداخت هزینه‌های مربوطه و غیره می‌شود.

پرداخت عوارض و مالیات: هزینه‌های مربوط به عوارض و مالیات برای تغییر کاربری خانه با توجه به موقعیت ملک متفاوت است و همچنین عواملی چون موقعیت جغرافیایی، بافت شهری، بافت ساختمانی، متراژ ملک و غیره نیز در این هزینه‌ها تاثیر بسیاری دارد.

مراحل قانونی: در صورتی که احساس کنید تغییر کاربری به تجاری بدون مجوز یا با نقض قوانین انجام شده است، می‌توانید با وکیل یا مشاور حقوقی خود مشورت کرده و اقدامات قانونی مناسب را آغاز کنید.

استثناها: با وجود اینکه تغییر کاربری به تجاری یا تغییر کاربری به اداری نیاز به اخذ مجوز دارد، اما در قانون استثناهایی نیز پیش بینی شده است که در آن از یک ملک با کاربری مسکونی می‌توان بهره برداری غیر مسکونی انجام داد.

استفاده تجاری از ملک مسکونی

استفاده تجاری از ملک مسکونی ممکن است با مجوز مناسب از شهرداری و با رعایت قوانین مربوطه انجام شود. این امر نیازمند اقداماتی چون پرداخت عوارض و مالیات، تهیه مجوزهای لازم، ارائه مدارک و شواهد مربوطه و انجام تغییر کاربری ملک از مسکونی به تجاری است. همچنین باید توجه داشت که استفاده تجاری از ملک مسکونی بدون مجوز ممکن است منجر به جریمه و مجازات شود.

بنابراین قبل از هر گونه استفاده تجاری از یک ملک مسکونی، بهتر است با مشاوران حقوقی یا کارشناسان ملکی مشورت کرد.


 

 

همیشه بخاطر داشته باشید؛ مسائل مشابه حقوقی الزاماََ راه حل مشابهی ندارند بدون مشورت با وکیل یا مشاور حقوقی هیچ گونه اقدامی انجام ندهید.

448 73 23 0933

 

0 نظر

در حال حاضر هیچ نظری داده نشده است

نظر بدهید

دسته بندی
دسته بندی مقالات 68
مقالات ما
۱۶ آذر

اجازه مالک

  اجازه مالک اجازه مالک یا اجازه در عقد فضولی به موافقت مالک یا ولی مالک در مورد تصرف فضولی یا معاملات فضولی توسط دیگران اشاره دارد. این مفهوم در...

بدون دیدگاه
ادامه مطلب
۱۳ آذر

ارزیابی حقوقی مالک

ارزیابی حقوقی مالک ارزیابی حقوقی مالک به معنای بررسی وضعیت حقوقی مالکیت یک ملک است. این ارزیابی شامل بررسی مستندات حقوقی مربوط به ملک، اطمینان از اینک...

بدون دیدگاه
ادامه مطلب
۱۰ آذر

املاک مجهول المالک کدامند ؟

  املاک مجهول المالک کدامند ؟ املاک مجهول المالک کدامند ؟ املاکی هستند که مالک آن‌ها مشخص نیست. این املاک ممکن است به دلیل عدم ثبت یا عدم تقاضای ...

بدون دیدگاه
ادامه مطلب