اصفهان خیابان نیکبخت روبروی دادگستری ساختمان ماکان 5 طبقه سوم واحد 37
تماس با ما 09332373448
ایمیل dadshid@gmail.com
ساعات کاری شنبه تا چهارشنبه۸الی ۱۵
blog3
ارزیابی حقوقی مالک
ارزیابی حقوقی مالک

ارزیابی حقوقی مالک

ارزیابی حقوقی مالک

ارزیابی حقوقی مالک

ارزیابی حقوقی مالک به معنای بررسی وضعیت حقوقی مالکیت یک ملک است. این ارزیابی شامل بررسی مستندات حقوقی مربوط به ملک، اطمینان از اینکه مالکیت ملک به صورت قانونی به مالک تعلق دارد و بررسی اختلافات حاصله بین طرفین قراردادهای ملکی مانند خرید و فروش ملک و قرارداد مشارکت در ساخت است.

این ارزیابی می‌تواند به کاهش ریسک و خطای معاملات ملکی کمک کند و در برخی موارد، برای اخذ ویزای کسب و کار در کشورهای مختلف نیز لازم است.

در این ارزیابی، کارشناسان رسمی دادگستری با صلاحیت ارزیابی، گزارش ارزیابی مالکیت و حقوقی ملک را تهیه می‌کنند.

چه مواردی در ارزیابی حقوقی ملک از این است ؟

در ارزیابی حقوقی ملک، مواردی مانند بررسی مستندات حقوقی مربوط به ملک، اطمینان از اینکه مالکیت ملک به صورت قانونی به مالک تعلق دارد، بررسی اختلافات حاصله بین طرفین قراردادهای ملکی مانند خرید و فروش ملک و قرارداد مشارکت در ساخت، بررسی وضعیت حقوقی مالکیت ملک، بررسی حق کسب و پیشه و تجارت و حق سرقفلی و تعیین مبلغ ریالی آن، بررسی کاربری و ارزش ملک، بررسی موقعیت ملک نسبت به معابر و جهات اربعه، بررسی امکان تغییر کاربری ملک توسط کمیسیون‌های مربوطه و رعایت استاندارد های مقاوم سازی ملک از جمله مواردی هستند که در این ارزیابی مورد بررسی قرار می‌گیرند.

چگونه ارزیابی حقوقی ملک برای املاک تجاری انجام می شود ؟

برای ارزیابی حقوقی ملک‌های تجاری، می‌توان به موارد زیر توجه کرد:

بررسی مستندات حقوقی: این شامل بررسی اسناد مالکیت، قراردادها، مجوزها و مستندات دیگر مربوط به ملک می‌شود.

بررسی وضعیت حقوقی مالکیت: بررسی اینکه آیا مالکیت ملک به صورت قانونی به مالک تعلق دارد یا خیر.

بررسی اختلافات قراردادی: این شامل بررسی اختلافات حاصله بین طرفین قراردادهای ملکی مانند خرید و فروش ملک و قرارداد مشارکت در ساخت می‌شود.

بررسی امکان تغییر کاربری ملک: این مورد بررسی می‌کند که آیا امکان تغییر کاربری ملک توسط کمیسیون‌های مربوطه و رعایت استانداردهای مقاوم سازی ملک وجود دارد یا خیر.

تعیین ارزش حقوقی ملک: این شامل تعیین ارزش حق کسب و حق سرقفلی ملک و بررسی ارزش حقوقی ملک از جمله مواردی است که در ارزیابی حقوقی ملک‌های تجاری مورد بررسی قرار می‌گیرد.

 

ارزیابی حقوقی مالک 1

چه کارشناسی ملک برای ارزیابی حقوقی ملک تجاری است ؟

برای ارزیابی حقوقی ملک تجاری، بهتر است از کارشناسان رسمی دادگستری و کارشناسان ملکی استفاده شود. این کارشناسان با بررسی مستندات حقوقی مربوط به ملک، بررسی وضعیت حقوقی مالکیت، بررسی اختلافات قراردادی، بررسی امکان تغییر کاربری ملک، تعیین ارزش حقوقی ملک و سایر موارد مربوط به ارزیابی حقوقی ملک، به مشتریان خود خدمات ارزشمندی ارائه می‌دهند.

چه مواردی در ارزیابی حقوقی ملک تجاری است ؟

در ارزیابی حقوقی ملک تجاری، موارد مربوط به آن شما از قبیل عبارت است و شرایط ارقام اعلامی توسط در هر صورت ماده ارزیابی اموال و دارایی های شما در سریعترین زمان ممکن توسط کارشناسان مجرب این مجموعه انجام می‌شود.

برخی از موارد مربوط به ارزیابی حقوقی ملک تجاری شما است:

مشاوره ارزیابی ملک: ارزیابی ملک تجاری با در نظر گرفتن پارامترهای مختلف و تأثیرگذار در ارزیابی املاک تجاری از قبیل ارزش عرصه ملک (زمین) که خود شامل هزینهای طراحی و هزینهای و عوارض صدور پروانه و هزینهای کمیسیونها برای همانطور که گفته شد نوع کاربری بنا در نحوه ارزیابی املاک تجاری و ارزشگذاری املاک عاملی تعیینکنده است در قانون تألیف شده کشور کلمهای به نام حق سرقفلی وجود دارد که متعلق به مالک استو مالک میتواند آن را حق کسب حقی است که به مالک ملک اختصاص ندارد بلکه درنتیجه کار و فعالیت و جلب مشتری و شهرت یک مستأجر و...

حق کسب و حق سرقفلی: حق کسب و حق سرقفلی در قانون تألیف شده کشور کلمهای به نام حق سرقفلی وجود دارد که متعلق به مالک استو مالک میتواند آن را حق کسب حقی است که به مالک ملک اختصاص ندارد بلکه درنتیجه کار و فعالیت و جلب مشتری و شهرت یک مستأجر و...

ارزش عرصه ملک: ارزش عرصه ملک از قبیل ارزش عرصه ملک که خود شامل هزینهای طراحی و هزینهای و عوارض صدور پروانه و هزینهای کمیسیونها برای همانطور که گفته شد نوع کاربری بنا در نحوه ارزیابی املاک تجاری و ارزشگذاری املاک عاملی تعیینکنده است در قانون تألیف شده کشور کلمهای به نام حق سرقفلی وجود دارد که متعلق به مالک استو مالک میتواند آن را حق کسب حقی است که به مالک ملک اختصاص ندارد بلکه درنتیجه کار و فعالیت و جلب مشتری و شهرت یک مستأجر و...

انجام املاک تجاری: ارزیابی ملک تجاری با در نظر گرفتن پارامترهای مختلف و تأثیرگذار

چه پارامترهای مختلفی در ارزیابی حقوقی ملک تجاری از قبیل ارزش عرصه ملک (زمین ) را شامل می شود ؟

با توجه به منابع موجود، پارامترهای مختلفی که در ارزیابی حقوقی ملک تجاری مورد استفاده قرار می‌گیرند عبارتند از:

ارزش عرصه ملک (زمین): شامل مواردی مانند منطقه‌ای که ملک در آن واقع شده، عرض معابری که در مجاورت زمین قرار دارند، متراژ بر زمین و ارزش اعیانی ملک که شامل هزینه‌های طراحی، هزینه‌های عوارض صدور پروانه، هزینه‌های کمیسیون‌ها برای افزایش تراکم ساختمان و غیره می‌شود.

حق کسب و حق سرقفلی: این موارد نیز جزء پارامترهای مهم در ارزیابی حقوقی ملک تجاری محسوب می‌شوند. حق سرقفلی متعلق به مالک است و مالک می‌تواند آن را معامله کند. حق کسب و پیشه نیز به مالک اختصاص ندارد و در نتیجه کار و فعالیت و جلب مشتری و شهرت یک مستأجر به دست می‌آید.

امکان تغییر کاربری: این موضوع نیز در ارزیابی ملک تجاری بسیار مهم است. نوع کاربری بنا در نحوه ارزیابی املاک تجاری و ارزشگذاری املاک عاملی تعیین‌کننده است.

امور مالکیتی و ثبتی: این شامل بررسی مستندات حقوقی مربوط به ملک، اطمینان از اینکه مالکیت ملک به صورت قانونی به مالک تعلق دارد و بررسی اختلافات حاصله بین طرفین قراردادهای ملکی مانند خرید و فروش ملک و قرارداد مشارکت در ساخت می‌شود.

این موارد نشان دهنده اهمیت و گستردگی ارزیابی حقوقی ملک‌های تجاری و نیاز به دقت و دانش کافی در این زمینه می‌باشد.


همیشه بخاطر داشته باشید؛ مسائل مشابه حقوقی الزاماََ راه حل مشابهی ندارند بدون مشورت با وکیل یا مشاور حقوقی هیچ گونه اقدامی انجام ندهید.

448 73 23 0933

0 نظر

در حال حاضر هیچ نظری داده نشده است

نظر بدهید

دسته بندی
دسته بندی مقالات 68
مقالات ما
۱۶ آذر

اجازه مالک

  اجازه مالک اجازه مالک یا اجازه در عقد فضولی به موافقت مالک یا ولی مالک در مورد تصرف فضولی یا معاملات فضولی توسط دیگران اشاره دارد. این مفهوم در...

بدون دیدگاه
ادامه مطلب
۱۳ آذر

ارزیابی حقوقی مالک

ارزیابی حقوقی مالک ارزیابی حقوقی مالک به معنای بررسی وضعیت حقوقی مالکیت یک ملک است. این ارزیابی شامل بررسی مستندات حقوقی مربوط به ملک، اطمینان از اینک...

بدون دیدگاه
ادامه مطلب
۱۰ آذر

املاک مجهول المالک کدامند ؟

  املاک مجهول المالک کدامند ؟ املاک مجهول المالک کدامند ؟ املاکی هستند که مالک آن‌ها مشخص نیست. این املاک ممکن است به دلیل عدم ثبت یا عدم تقاضای ...

بدون دیدگاه
ادامه مطلب