اصفهان خیابان نیکبخت روبروی دادگستری ساختمان ماکان 5 طبقه سوم واحد 37
تماس با ما 09332373448
ایمیل dadshid@gmail.com
ساعات کاری شنبه تا چهارشنبه۸الی ۱۵
blog3
املاک مجهول المالک کدامند ؟
املاک مجهول المالک کدامند ؟

املاک مجهول المالک کدامند ؟

املاک مجهول المالک کدامند ؟

 

املاک مجهول المالک کدامند ؟

املاک مجهول المالک کدامند ؟ املاکی هستند که مالک آن‌ها مشخص نیست. این املاک ممکن است به دلیل عدم ثبت یا عدم تقاضای ثبت، مالک مشخصی نداشته باشند. افرادی که تقاضای ثبت چنین املاکی را دارند می‌توانند برای ثبت آن و دریافت سند مالکیت اقدام کنند.

 

چگونه می توان املاک مجهول المالک را ثبت کرد ؟

برای ثبت املاک مجهول المالک، ابتدا باید تصرف کننده این املاک به دادستان تحویل دهد. سپس، در صورتی که مالک اصلی مشخص نیست، باید از حاکم شرع و فقیه مورد نظر، نظرخواهی کرد.

برای ثبت سند املاک مجهول المالک، تصرف کننده باید نقشه یو تی ام (UTM) از ملک را تهیه کرده و به همراه اصل نقشه و سی دی حاوی اطلاعات، به نقشه بردار امور ثبتی دادگستری مراجعه کند.

همچنین، برای ثبت املاک مجهول المالک، باید درخواستی نسبت به ثبت عمومی آنها وجود نداشته باشد، ولی طبق مدت زمان معینی که مشخص می‌گردد، درخواستی نسبت به ثبت آن وجود نداشته باشد، مجهول المالک می‌گویند.

 

چه اطلاعاتی باید در ثبت املاک مجهول المالک ارائه کرد ؟

برای ثبت املاک مجهول المالک، ابتدا باید از حدود تقاضای ثبت آنها به دلیل عدم ثبت یا عدم تقاضای ثبت و این املاک مشخصی نداشته باشند.

در این صورت، از قابل اموال مجهول المالک از دیگر قانون ثبتی و قانون مدنی تعبیری کنید.

املاک مجهول المالک از نظر قانون ثبتی به املاکی که به ثبت عمومی گذاشته شود، ولی طبق مدت زمان معینی که مشخص میگرد، درخواستی نسبت به ثبت آن وجود نداشته باشد، مجهول المالک میگویند.

املاک مجهول المالک در حالی که املاک مشاع املاکی هستند که دارای چندین مالک مشخص هستند و لی نمی توان حد و مرز مشخصی از ملک، برای شرکا مشخص کرد.

در این حالت نمیتوان برای تفکیک دانگ ها از یکدیگر هیچ اقدامی انجام داد.

چه دستگاهی باید استفاده کرد تا املاک مجهول المالک را ثبت کرد ؟

برای ثبت املاک مجهول المالک، نیاز است که تصرف کننده این املاک، نقشه یو تی ام (UTM) از ملک را تهیه کرده و به همراه اصل نقشه و سی دی حاوی اطلاعات، به نقشه بردار امور ثبتی دادگستری مراجعه کند.

همچنین، برای ثبت سند املاک مجهول المالک، باید از حدود تقاضای ثبت آنها به دلیل عدم ثبت یا عدم تقاضای ثبت و این املاک مشخصی نداشته باشند.

در صورتی که مالک اصلی مشخص نیست، باید از حاکم شرع و فقیه مورد نظر، نظرخواهی کرد.

مدارکی که برای ثبت سند املاک مجهول المالک الزامی است، عبارتند از: نقشه یو تی ام (UTM)، اصل نقشه، سی دی حاوی اطلاعات، و مدارک شناسایی تصرف کنند.

 

املاک مجهول المالک کدامند ؟ 1

 

 

چه کاری را باید انجام داد تا املاک مجهول المالک را احراز کرد ؟

برای احراز املاک مجهول المالک، ابتدا باید مالی را به حاکم یا دادستان تحویل داد. سپس، در صورتی که مالک اصلی مشخص نیست، باید از حاکم شرع و فقیه مورد نظر، نظرخواهی کرد. اگر مالک اصلی پس از یافتن مال ادعا کند، تصرف کننده می‌تواند هزینه‌هایی که برای مال پیدا شده صرف کرده است، از مالک اصلی دریافت کند.

 

ثبت سند ملک مجهول المالک چگونه است ؟

برای ثبت سند ملک مجهول المالک، ابتدا نیاز است که تصرف کننده ملک با داشتن مدارک لازم، از جمله نقشه یو تی ام (UTM)، اصل نقشه و سی دی حاوی اطلاعات، به اداره ثبت مربوطه مراجعه کرده و درخواست ثبت سند ملک مجهول المالک را نماید.

سپس، پس از تکمیل مراحل مقررات ثبتی و امضای اظهارنامه ثبتی توسط مالک، و ثبت آن در دفتر اظهارنامه و محاسبه و اخذ حقوق دولتی متعلقه و اخذ استعلامات مربوط از ادارت و دوایر ذیربط، عملیات مقدماتی ثبت ملک بنام و بنفع متقاضی آغاز و ادامه می‌یابد.

 

چه املاکی به اعتبار مراحل ثبت در نظام حقوقی ما به ثبت نرسیده اند ؟

املاک مجهول المالک، املاکی هستند که مالک آن‌ها مشخص نیست. این املاک ممکن است به دلیل عدم ثبت یا عدم تقاضای ثبت، مالک مشخصی نداشته باشند.

اما املاکی که به اعتبار مراحل ثبت در نظام حقوقی ما به ثبت نرسیده‌اند، شامل املاک مجهول المالک، املاک از قلم افتاده (بدون شماره)، املاک جاری (به ثبت نرسیده) و املاک دارای سند مالکیت (به ثبت رسیده) می‌شوند.

چه مواردی در قانون ثبت و اسناد املاک ارائه شده است ؟

قانون ثبت اسناد و املاک ارائه شده است به این شخصیت‌ها که در این قانون معروفی شده است:

املاک مجهول المالک: املاکی که به ثبت نرسیده انداز و مالک آن‌ها مشخص نیست.

املاک از قلم افتاده: املاکی که به ثبت رسیده انداز و مالک آن‐ها به دلیل قلم افتاده را حال حاضرت است.

املاک جاری: املاکی که به ثبت نرسیده انداز و مالک آن‐ها به دلیل قابل حقوق از جمله اقتصادی در حال حاضرت است.

املاک دارای سند مالکیت: املاکی که به ثبت رسیده انداز و مالک آن‐ها به دلیل قابل حقوق از جمله اقتصادی در حال حاضرت است.

قانون ثبت اسناد و املاک شامل این قانون‌ها که در تشکیل اداره ثبت اسناد و املاک و ترتیب دفاتر آن انداز.

این قانون تشکیل دوائر ثبت اسناد و املاک را برای دو مقصود تشکیل می‌دهد: اول، ثبت املاک تا اینکه مالكیت مالكین و حقوق ذوی الحقوق نسبت بآنها رسماً تعيین و محفوظ گردد. دوم، ثبت اسناد.

 


همیشه بخاطر داشته باشید؛ مسائل مشابه حقوقی الزاماََ راه حل مشابهی ندارند بدون مشورت با وکیل یا مشاور حقوقی هیچ گونه اقدامی انجام ندهید.

448 73 23 0933

 

0 نظر

در حال حاضر هیچ نظری داده نشده است

نظر بدهید

دسته بندی
دسته بندی مقالات 68
مقالات ما
۱۶ آذر

اجازه مالک

  اجازه مالک اجازه مالک یا اجازه در عقد فضولی به موافقت مالک یا ولی مالک در مورد تصرف فضولی یا معاملات فضولی توسط دیگران اشاره دارد. این مفهوم در...

بدون دیدگاه
ادامه مطلب
۱۳ آذر

ارزیابی حقوقی مالک

ارزیابی حقوقی مالک ارزیابی حقوقی مالک به معنای بررسی وضعیت حقوقی مالکیت یک ملک است. این ارزیابی شامل بررسی مستندات حقوقی مربوط به ملک، اطمینان از اینک...

بدون دیدگاه
ادامه مطلب
۱۰ آذر

املاک مجهول المالک کدامند ؟

  املاک مجهول المالک کدامند ؟ املاک مجهول المالک کدامند ؟ املاکی هستند که مالک آن‌ها مشخص نیست. این املاک ممکن است به دلیل عدم ثبت یا عدم تقاضای ...

بدون دیدگاه
ادامه مطلب