اصفهان خیابان نیکبخت روبروی دادگستری ساختمان ماکان 5 طبقه سوم واحد 37
تماس با ما 09332373448
ایمیل dadshid@gmail.com
ساعات کاری شنبه تا چهارشنبه۸الی ۱۵
blog3
موضوع قرارداد- گروه وکلای دادشید
موضوع قرارداد- گروه وکلای دادشید

موضوع قرارداد- گروه وکلای دادشید

عنوان قرارداد

قرارداد - خدمات وکالتی - امور قراردادها - دعاوی تجاری - وکیل -مشاور - مشاوره حقوقی - گروه وکلا

بدیهی است که هر قراردادی،‌ دارای یک موضوع مشخص می باشد. موضوع قرارداد، می تواند مال یا عملی باشد که طرفین قرارداد متعهد به تسلیم یا انجام آن هستند. در قراردادهایی که موضوع قرارداد به صورت کامل و با جزئیات و وضوح هر چه تمام تر تبیین نشود،‌قطعا مشکلات عدیده ای برای طرفین قرارداد بوجود خواهد آورد.(موضوع قرارداد،موضوع قرارداد،موضوع قرارداد،موضوع قرارداد،موضوع قرارداد)

بنابراین مبحث موضوع معامله،‌ علیرغم سادگی آن،‌می تواند دارای ابعاد بسیار مهم و حساسی باشد که نادیده انگاشتن شرایط مربوطه،‌ قطعا خطرات و خسارات زیادی را به بار خواهد آورد.

در فصل چهارم از کتاب «چگونه قراردادم را بنویسم» کلیه این شرایط مورد بحث و بررسی قرار گرفته و توجه به هر یک از این نکات،‌شما را در تنظیم یک قرارداد خوب یاری خواهد کرد. شما میتوانید این کتاب را از قسمت فروشگاه سایت دادشید خریداری نمائید.

جهت اگاهی هر چه بیشتر شما، به قسمتهایی از فصل چهارم این کتاب اشاره می شود:

نکته: مورد معامله باید ارزش اقتصادی داشته باشد؛ و در زمان انعقاد قرارداد، موجود، معلوم و معین باشد، مثل یک دستگاه اتومبیل با مشخصاتی که طرفین رویت و از کیفیت آن کاملاً آگاه شوند.

نکته: مورد معامله چنانچه در زمان انعقاد قرارداد موجود نباشد باید کیفیت و کمیت آن مال معلوم و معین و کاملاً توصیف شود و واگذارکننده به تولید، ساخت و واگذاری آن پس از تولید (با جزئیاتی که هیچ تردیدی باقی نماند) متعهد شود.

نکته: تسلیم مال امکان­پذیر باشد در غیر این صورت چنانچه مالی به فروش رود که فروشنده امکان تسلیم نمودن و تحویل نمودن آن را نداشته باشد، این قرارداد هم دارای اشکال قانونی است و هم اینکه چنین قراردادی برای خریدار فایده‌ای در بر نخواهد داشت.

نکته: عنوان قرارداد باید قابل نقل و انتقال باشد و انجام قرارداد برای آن‌ها منع قانونی نداشته باشد؛ مثلاً نمی‌توان خرید و فروش مواد مخدر یا مشروبات الکلی یا اسلحه یا کتب ممنوعه و عتیقه‌جات و غیره را به عنوان موضوع قرارداد تعیین کرد. بدیهی است که در صورت نادیده گرفتن این موارد، عقود مزبور از حمایت قانونگزار برخوردار نخواهد شد و در صورت بروز اختلاف، مراجع قضایی کمکی در حل و فصل اختلاف انجام نخواهند داد.

عنوان قرارداد : فروشنده مالک باشد، والا چنین قراردادی در اصطلاح حقوقی یک «معامله فضولی» محسوب می‌شود که قطعاً دارای اعتبار قانونی نخواهد بود و اگر مالک اصلی رضایت به انتقال ندهد، معامله باطل می­شود.

...

 


موضوع قرارداد - قرارداد - خدمات وکالتی - امور قراردادها - دعاوی تجاری - وکیل -مشاور - مشاوره حقوقی - گروه وکلا


گروه وکلای دادشید

موسسه حقوقی ندای عدالت ساعی (گروه وکلای دادشید) با بهره گیری از وکلای پایه یک دادگستری آماده ارائه انواع خدمات حقوقی و وکالت در مراجع حقوقی کیفری دیوان عدالت و سایر مراجع حقوقی و اداری توسط وکیل و مشاوره حقوقی در سرتاسر کشور می باشد جهت ارتباط با این مجموعه اینجا را کلیک کنید.

همیشه بخاطر داشته باشید؛ مسائل مشابه حقوقی الزاماََ راه حل مشابهی ندارند بدون مشورت با وکیل یا مشاور حقوقی هیچ گونه اقدامی انجام ندهید.


0 نظر

در حال حاضر هیچ نظری داده نشده است

نظر بدهید

دسته بندی
دسته بندی مقالات 68
مقالات ما
۱۶ آذر

اجازه مالک

  اجازه مالک اجازه مالک یا اجازه در عقد فضولی به موافقت مالک یا ولی مالک در مورد تصرف فضولی یا معاملات فضولی توسط دیگران اشاره دارد. این مفهوم در...

بدون دیدگاه
ادامه مطلب
۱۳ آذر

ارزیابی حقوقی مالک

ارزیابی حقوقی مالک ارزیابی حقوقی مالک به معنای بررسی وضعیت حقوقی مالکیت یک ملک است. این ارزیابی شامل بررسی مستندات حقوقی مربوط به ملک، اطمینان از اینک...

بدون دیدگاه
ادامه مطلب
۱۰ آذر

املاک مجهول المالک کدامند ؟

  املاک مجهول المالک کدامند ؟ املاک مجهول المالک کدامند ؟ املاکی هستند که مالک آن‌ها مشخص نیست. این املاک ممکن است به دلیل عدم ثبت یا عدم تقاضای ...

بدون دیدگاه
ادامه مطلب