اصفهان خیابان نیکبخت روبروی دادگستری ساختمان ماکان 5 طبقه سوم واحد 37
تماس با ما 09332373448
ایمیل dadshid@gmail.com
ساعات کاری شنبه تا چهارشنبه۸الی ۱۵
blog3
نمونه حکم به رد دعوی
نمونه حکم به رد دعوی

نمونه حکم به رد دعوی

نمونه حكم به رد دعوي

(نمونه رای،اطلاعات دادرسی،جلب شخص ثالث،انتقال آپارتمان،فسخ قرارداد،شخص ثالث،وکیل،وکالت،موسسه حقوقی،مشاور حقوقی،درخواست وکیل)

 

نمونه حكم به رد دعوي

شعب دادگاه‌ها تصمیمات متنوعی را راجع به پرونده‌های موجود خود می‌گیرند. به تصمیمات دادگاه‌ها «رای» گفته می‌شود. رای اعم است از قرار و حکم. ممکن است قاضی انواعی از قرارها را به مناسبت‌هایی صادر کند. ویژگی ‌تمام قرارهای دادگاه‌ها آن است که دخالتی در ماهیت دعوا ندارند. قرار رد دعوا  به عنوان یک  قرار خارج‌کننده پرونده از جریان دادرسی در دادگاه‌ها مطرح می باشد که  آشنایی با این قرار در روند دادرسی بسیار با اهمیت است.(نمونه حكم به رد دعوي)

قرار رد دعوی ، منصرف به مواردی است که دعوی فی نفسه صحیح و وارده بوده و یک عامل خارجی و یا نقض یکی از ارکان دعوی مثل حجر خواهان یا عدم توجه دعوی به خوانده و غیره مانع ادامه رسیدگی است . و اگر آن رکن کامل شود یا نقص مرتفع شود دعوی قابل تعقیب بوده و ادامه خواهد یافت .(نمونه حكم به رد دعوي)(نمونه حكم به رد دعوي)

 

نمونه حكم به رد دعوي خواهان داير بر تقاضاي تخليه به دليل نياز شخصي

راي دادگاه

خواسته خواهان به شرح دادخواست تقديمي تخليه يك دستگاه آپارتمان مورد اجاره خوانده جزء پلاك ثبتي شماره .... واقع در بخش ... شهرستان .... موضوع اجاره نامه رسمي شماره .... تنظيمي دفتر خانه شماره .... جزء ثبت .... به دليل نياز شخصي به احتساب خسارت مي باشد . نظر به اين كه اولاً نماينده خواهان در دادخواست ، نياز .... را (حوايج اداري ) قلمداد نموده و جهت مدعا به تحقيق محلي استناد نموده است و موداي صورت جلسه اجراي قرار مورخ .....و گواهي گواهان تعرفه شده مشعر بر اين است كه نياز بانك مربوط به حل مسئله مسكن كارمندان خويش مي باشد و بخشي از اسناد ارائه شده از سوي نماينده خواهان نيز در همين مورد مي باشد كه اين اظهارات در تنافي و تعارض با مبناي نياز اعلام شده در دادخواست بوده و از اين جهت نياز خواهان قطعيت ندارد . ثانياً مدارك ابرازي به عنوان نياز به مورد اجاره جهت رفع حوائج اداري از جمله صورت جلسه مورخ .. دادگاه نيز دلالتي بر فعليت نياز خواهان ندارد زيرا در صورت جلسه هيات عامل صرفاً به عدم تمديد اجاره نامه با مستاجرين بانك و تقاضاي تخليه محل هاي مزبور آن هم به نحو كلي بسنده شده و ظهوري در احتياج بانك به خصوص مورد اجاره و جهت رفع نياز معين ندارد به علاوه ، اظهارات نماينده خواهان كه در يك قسمت ناظر به احتياجات ...... در سال هاي آتيه و در بخش ديگر به نياز بانك جهت ايجاد انباري هيچ يك دليلي بر فعيلت نياز خواهان ندارد و زيرا آنچه مربوط به سال هاي آتيه است قطعاً نمي تواند دليل فعلي نياز خواهان باشد و در قسمت اخير نيز با توجه به تمكن مالي بانك قادر به خريد يا اجاره انبار خواهد بود و رفع نياز از اين جهت براي خواهان مقدور مي باشد و با توجه به مراتب فوق به نظر دادگاه عنوان نياز شخصي در مورد خواهان مصداق نداشته حكم به رد دعوي خواهان صادر و اعلام مي گردد . راي صادره حضوري و در حدود ماده 12 قانون تشكيل دادگاه هاي حقوقي يك و دو قطعي است .(نمونه حكم به رد دعوي)

(نمونه حكم به رد دعوي)

 

رئيس / دادرس شعبه ........... دادگاه حقوقي دو ..........

 

 

...


گروه وکلای دادشید

موسسه حقوقی ندای عدالت ساعی (گروه وکلای دادشید) با بهره گیری از وکلای پایه یک دادگستری آماده ارائه انواع خدمات حقوقی و در مراجع حقوقی کیفری دیوان عدالت و  سایر مراجع حقوقی و اداری توسط  و مشاوره حقوقی در سرتاسر کشور می باشد جهت ارتباط با این مجموعه اینجا را کلیک کنید.

همیشه بخاطر داشته باشید؛ مسائل مشابه حقوقی الزاماََ راه حل مشابهی ندارند بدون مشورت با یا مشاور حقوقی هیچ گونه اقدامی انجام ندهید.


دسته بندی
دسته بندی مقالات 68
مقالات ما
۱۶ آذر

اجازه مالک

  اجازه مالک اجازه مالک یا اجازه در عقد فضولی به موافقت مالک یا ولی مالک در مورد تصرف فضولی یا معاملات فضولی توسط دیگران اشاره دارد. این مفهوم در...

بدون دیدگاه
ادامه مطلب
۱۳ آذر

ارزیابی حقوقی مالک

ارزیابی حقوقی مالک ارزیابی حقوقی مالک به معنای بررسی وضعیت حقوقی مالکیت یک ملک است. این ارزیابی شامل بررسی مستندات حقوقی مربوط به ملک، اطمینان از اینک...

بدون دیدگاه
ادامه مطلب
۱۰ آذر

املاک مجهول المالک کدامند ؟

  املاک مجهول المالک کدامند ؟ املاک مجهول المالک کدامند ؟ املاکی هستند که مالک آن‌ها مشخص نیست. این املاک ممکن است به دلیل عدم ثبت یا عدم تقاضای ...

بدون دیدگاه
ادامه مطلب