اصفهان خیابان نیکبخت روبروی دادگستری ساختمان ماکان 5 طبقه سوم واحد 37
تماس با ما 09332373448
ایمیل dadshid@gmail.com
ساعات کاری شنبه تا چهارشنبه۸الی ۱۵
blog3
شرایط اخذ تابعیت همسر
شرایط اخذ تابعیت همسر

شرایط اخذ تابعیت همسر

تابعیت همسر : در نظام حقوقی اکثر کشورهای جهان ، یکی از راههای اخذ تابعیت کشور دیگر ازدواج است.در نظامات سابق حقوقی ازدواج با یک مرد موجب تحمیل تابعیت می شد برای مثال در نظام حقوقی ایران ودر قانون مدنی آمده مقرر شده که اگر یک بانوئی با یک مرد ایرانی ازدواج کند ، تابعیت ایرانی به آن بانو اعطا می شود و اگر زوج (مرد) خارجی با زن ایرانی ازدواج می کرد ، این ازدواج قطعاً منجر به اخذ تابعیت نمی گردید . لیکن این وضع حقوقی در اکثر کشورهای دنیا تغییر نموده است . اکنون اگر شخصی با یک نفر در کشوری ازدواج کند ، می تواند اقامت کشور مذکور را اخذ کند و پس از مدتی که از اقامت بگذرد ، این اقامت تبدیل به تابعیت می شود .

برای اخذ اقامت کشور دیگر از طریق ازدواج معمولاً شخص بایستی یک سری فرم های خاص را تکمیل کند و همچنین عده ای از مدارک را تحویل کند تا بتواند اقامت آن کشور را اخذ کند .(تابعیت همسر)

برای مثال در مورد کشور برزیل در صورتی که شما با یک نفر ازدواج کردید که تبعه آن کشور هست می توانید تقاضای اقامت این کشور را داشته باشید ، البته به یاد داشته باشید اقامت با تابعیت فرق می کند و معمولاً طول مدت دریافت ویزا برای همسر مقیم یا همسر تبعه یک کشور دیگر فرق می کند .(تابعیت همسر)

به بیان دیگر اگر فرضاً شما با یک آمریکایی ازدواج کنید (تبعه آمریکا) طول مدت دوره ای که اخذ ویزای همسر طول می کشد حدود شش ماه تا یک سال و نیم است ، لیکن برای شخصی که گرین کارت آمریکا دارد اگر بخواهد همسرش را به آمریکا بیاورد حدود سه تا چهار سال است.(تابعیت همسر)

درخواست اختيار تابعيت زوج (مرد)

 شرايط درخواست‌کننده

زنان ايرانى که با اتباغ خارجى ازدواج کرده‌اند(تابعیت همسر)

 مدارک و مراحل انجام کار

۱. تنظيم اظهاريه قبول تابعيت زوج

۲. پذيرش دولت متبوع شوهر

۳. صدور موافقت‌نامهٔ اختيار تابعيت بر طبق ضوابط

 محل مراجعه

تهران: ادارهٔ تابعيت و امور پناهندگان وزارت خارجه و يا نمايندگى جمهورى اسلامى ايران در کشور مربوط

تشریفات بعد از ثبت ازدواج زنان ایرانی با اتباع خارجه(تابعیت همسر)

بند 185- در مورد ازدواج زنان ایرانی با بیگانگان (تابعیت همسر)پس از رعایت مقررات ماده 17 قانون ازدواج و وقوع عقد و ثبت در دفتر ازدواج باید اعلامیه حاكی از مراتب ذیل:

1- اسم و نام خانوادگی

2- تابعیت زوج.

3- نمره گذرنامه زوج و محل صدور آن.

4- نمره جواز اقامت و اظهارنامه زوج و محل صدور آن (اظهارنامه اتباع خارجه در صفحه اول جواز اقامت آنها مندرج است).

5- نمره و محل صدور اجازه نامه ازدواج كه طبق ماده 17 قانون بعمل آمده.

6- جایگاه زوج و زوجه.

7- نمره ورقه هویت زوج و محل صدور آن.(تابعیت همسر)

بوسیله ثبت محل به شهربانی محل ارسال دارند تا شهربانی مطابق مقررات اقدام و مراتب را به دفتر ثبت احوال اطلاع دهد. (بند 415 مجموعه بخشنامه های تا آخر سال 49).(تابعیت همسر)


ماده 976 قانون مدنی،دادشید،وکیل،وکالت،گروه وکلای دادشید،حقوق،عکس،عکس نوشته،تابعیت،درخواست تابعیت،تابعیت همسر


گروه وکلای دادشید

موسسه حقوقی ندای عدالت ساعی (گروه وکلای دادشید) با بهره گیری از وکلای پایه یک دادگستری آماده ارائه انواع خدمات حقوقی و در مراجع حقوقی کیفری دیوان عدالت و  سایر مراجع حقوقی و اداری توسط و مشاوره حقوقی در سرتاسر کشور می باشد جهت ارتباط با این مجموعه اینجا را کلیک کنید.

دسته بندی
دسته بندی مقالات 68
مقالات ما
۱۵ آذر

اجازه مالک

  اجازه مالک اجازه مالک یا اجازه در عقد فضولی به موافقت مالک یا ولی مالک در مورد تصرف فضولی یا معاملات فضولی توسط دیگران اشاره دارد. این مفهوم در...

بدون دیدگاه
ادامه مطلب
۱۳ آذر

ارزیابی حقوقی مالک

ارزیابی حقوقی مالک ارزیابی حقوقی مالک به معنای بررسی وضعیت حقوقی مالکیت یک ملک است. این ارزیابی شامل بررسی مستندات حقوقی مربوط به ملک، اطمینان از اینک...

بدون دیدگاه
ادامه مطلب
۱۰ آذر

املاک مجهول المالک کدامند ؟

  املاک مجهول المالک کدامند ؟ املاک مجهول المالک کدامند ؟ املاکی هستند که مالک آن‌ها مشخص نیست. این املاک ممکن است به دلیل عدم ثبت یا عدم تقاضای ...

بدون دیدگاه
ادامه مطلب