اصفهان خیابان نیکبخت روبروی دادگستری ساختمان ماکان 5 طبقه سوم واحد 37
تماس با ما 09332373448
ایمیل dadshid@gmail.com
ساعات کاری شنبه تا چهارشنبه۸الی ۱۵
blog3
حوادث ناشی از کار(درخواست وکیل،درخواست مشاور)
حوادث ناشی از کار(درخواست وکیل،درخواست مشاور)

حوادث ناشی از کار(درخواست وکیل،درخواست مشاور)

حوادث ناشی از کار

(کارگران،حوادث کار،سانحه،حادثه دیده،شکواییه حادثه،اداره بازرسی کار،دعاوی اداره کار،کارفرما،حقوق کارگران،آئین نامه های انضباطی، کار و امور اجتماعی ،وکیل،وکالت،موسسه حقوقی،مشاور حقوقی،درخواست وکیل)

حوادث ناشی از کار

در بسیاری از موارد ، کارگران در زمان انجام فعالیت خود، دچار سانحه وحادثه شده و از این رهگذر، دچار اسیب های جسمانی شده و حتی در برخی موارد، حادثه موصوف منتهی به فوت کارگر نیز می شود.(حوادث ناشی از کار)

و از آنجایی که اکثرکارگران عزیز، اطلاعات حقوقی بسیار کم واندکی دارند، در صورت مواجعه با چنین شرایطی، دچار سردرگمی و نارضایتی شده و امکان دارد که حقوق ایشان پایمال گردد.

بنابراین لازم است که بلافاصله با یک مشاور حقوقی یا وکیل مسئله را در میان گذارده و از مشاوره ها و راهنمایی های وی کمال استفاده را  ببرند تا مشکلاتمطروحه به بهترین وجه حل و فصل گردد.(حوادث ناشی از کار)

گروه وکلای دادشید، برای راهنمایی هر چه بیشتر این عزیزان، مطالب مختصری را در رابطه با حوادث ناشی از کار ، بیان می نماید و  درصورتی که کارگران وکارفرمایان ، نیاز به مشاوره بیشتر یا خدمات وکالتی داشته باشند میتوانند از طریق منوی ارتباط با ما، با وکیل مربوطه در ارتباط باشید.(حوادث ناشی از کار)

1- مراجعه حادثه دیده و یا اولیای دم به مراجع قضایی ( دادگستری یا مجتمع قضایی ) برای طرح شکواییه یا دادخواست.

2 - بررسی شکواییه حادثه دیده توسط مقام محترم قضایی و ارجاع به کلانتری مربوطه .(حوادث ناشی از کار)

3 - مراجعه حادثه دیده به کلانتری مربوطه جهت تشکیل پرونده و ارجاع نامه به اداره بازرسی کار استان یا اداره کار شهرستان جهت بررسی چگونگی وقوع حادثه و اخذ برگه کسب نظر پزشکی قانونی .

4 - مراجعه حادثه دیده به پزشکی قانونی جهت تعیین میزان آسیب دیدگی و اعلام نظریه کتبی پزشکی قانونی به کلانتری .(حوادث ناشی از کار)

5 - مراجعه حادثه دیده به اداره بازرسی کار سازمان کار و امور اجتماعی استان یا اداره کار شهرستان و تحویل نامه کلانتری جهت بررسی صحنه حادثه توسط بازرس کار .

6 - مراجعه بازرس کار به کلانتری مربوطه برای مطالعه و بررسی پرونده تنظیمی ، عزیمت به محل حادثه و تنظیم گزارش براساس شواهد و قرائن و مذاکره با شهود حادثه ، کارفرما و غیره .(حوادث ناشی از کار)

7 - تحویل گزارش حادثه از سوی استان یا اداره کار شهرستان به کلانتری، بمنظور ارجاع به مرجع قضایی برای تعیین قصور هر یک از طرفین موثر در بروز حادثه .

8 - انجام کلیه مراحل بالا که از طریق اداره کار انجام می شود رایگان می باشد و تنها در صورت اعتراض هر یک از طرفین دعوی به نظر بازرس کار ، بررسی حادثه با نظر مقام قضایی مستلزم پرداخت هزینه کارشناسی است .(حوادث ناشی از کار)

9 - کارفرمایان موظفند پس از وقوع حادثه نسبت به تکمیل فرم حادثه و ارسال آن به ادارات کار و سازمان تامین اجتماعی اقدام نمایند.(حوادث ناشی از کار)

10- در ادامه شخص حادثه دیده، مکلف است کلیه اقدامات قضایی را در دادسرای مربوطه دنبال نمایند تا در نهایت رای دادگاه جزایی، بر اساس میزان خسارات و دیاتی که در نامه پزشکی قانونی ذکرمی شود، شخص مقصر را به اندازه درصد تقصیر خود محکوم خواهد نمود .(حوادث ناشی از کار)

11- شخص کارفرما در صورتی که کارگران خود را بیمه نموده باشد، میتواند از بیمه خود استفاده نموده و دیه مربوطه  که دررای دادگاه نوشته شده است، را به قسمت اجرای احکام کیفری دادگاه تحویل داده تا به کارگر پرداخت شود.

(حوادث ناشی از کار)

...


قانون،حوادث ناشی از کار،درخواست وکیل،وکیل،وکالت،حقوق،عکس،عکس نوشته،مشاوره حقوقی،رایگان،کارگر،کارفرما،اداره کار،حادثه حین انجام کار


گروه وکلای دادشید

موسسه حقوقی ندای عدالت ساعی (گروه وکلای دادشید) با بهره گیری از وکلای پایه یک دادگستری آماده ارائه انواع خدمات حقوقی و در مراجع حقوقی کیفری دیوان عدالت و  سایر مراجع حقوقی و اداری توسط  و مشاوره حقوقی در سرتاسر کشور می باشد جهت ارتباط با این مجموعه اینجا را کلیک کنید.

همیشه بخاطر داشته باشید؛ مسائل مشابه حقوقی الزاماََ راه حل مشابهی ندارند بدون مشورت با یا مشاور حقوقی هیچ گونه اقدامی انجام ندهید.


 

دسته بندی
دسته بندی مقالات 68
مقالات ما
۱۵ آذر

اجازه مالک

  اجازه مالک اجازه مالک یا اجازه در عقد فضولی به موافقت مالک یا ولی مالک در مورد تصرف فضولی یا معاملات فضولی توسط دیگران اشاره دارد. این مفهوم در...

بدون دیدگاه
ادامه مطلب
۱۲ آذر

ارزیابی حقوقی مالک

ارزیابی حقوقی مالک ارزیابی حقوقی مالک به معنای بررسی وضعیت حقوقی مالکیت یک ملک است. این ارزیابی شامل بررسی مستندات حقوقی مربوط به ملک، اطمینان از اینک...

بدون دیدگاه
ادامه مطلب
۱۰ آذر

املاک مجهول المالک کدامند ؟

  املاک مجهول المالک کدامند ؟ املاک مجهول المالک کدامند ؟ املاکی هستند که مالک آن‌ها مشخص نیست. این املاک ممکن است به دلیل عدم ثبت یا عدم تقاضای ...

بدون دیدگاه
ادامه مطلب