اصفهان خیابان نیکبخت روبروی دادگستری ساختمان ماکان 5 طبقه سوم واحد 37
تماس با ما 09332373448
ایمیل dadshid@gmail.com
ساعات کاری شنبه تا چهارشنبه۸الی ۱۵
blog3
صدمات بدنی و حوادث ناشی از رانندگی
صدمات بدنی و حوادث ناشی از رانندگی

صدمات بدنی و حوادث ناشی از رانندگی

صدمات بدنی

(صدمه - صدمه عمدی - صدمه غیرعمد - حوادث رانندگی - حوادث کار - مطالبه - نقص عضو - جبران خسارت - خسارت - مشاوره تلفنی - مشاوره آنلاین - مشاوره حقوقی - موسسه حقوقی)

ایراد صدمات بدنی

همانگونه که از معنای لغوی و ترکیب کلمات این عنوان بر می آید؛‌ این اصطلاح به معنی وارد کردن ضربه و صدمه به تمامیت جسمانی افراد می باشد.(صدمات بدنی )(صدمات بدنی )(صدمات بدنی )(صدمات بدنی )(صدمات بدنی )(صدمات بدنی )(صدمات بدنی )(صدمات بدنی )

این عنوان اعم از از ایراد صدمه عمدی و غیر عمدی  می باشد.

یکی از مبتلابه ترین پرونده های کیفری مطروح در دادسراها در حال حاضر؛‌ این عنوان می باشد.

حوادث ناشی از تصادفات رانندگی که منتهی به جرح میشود؛‌ همچنین حوادث ناشی از کار و ... همگی در زمره این عنوان قابل بررسی است.مقنن با توجه به آثار به جا مانده بر مجنی علیه؛‌مجازات مختلفی را برای آن تقنین نموده است و دریافت دیه مطابق درخواست بزه دیده از اصلی ترین حقوق بزه دیده تعیین گردیده است.(صدمات بدنی )(صدمات بدنی )(صدمات بدنی )(صدمات بدنی )(صدمات بدنی )

برای تبیین بیشتر موضوع به برخی از مواد قانونی مرتبط جهت مزید اطلاع به شرح زیر اشاره می شود:

هرگاه بی‌احتیاطی، بی‌مبالاتی، عدم رعایت نظامات دولتی یا عدم مهارت راننده (اعم از وسائل نقلیه زمینی، آبی و هوایی) یا متصدی وسیله موتوری، موجب مرض جسمی‌یا دماغی که غیرقابل علاج باشد یا از بین رفتن یکی از حواس یا از کارافتادن عضوی از اعضای بدن که یکی از وظایف ضروری زندگی انسان را انجام می‌دهد یا تغییر شکل دائمی‌عضو یا صورت شخص یا سقط‌ جنین شود مرتکب به حبس از دو ماه تا یک‌سال و به پرداخت دیه در صورت مطالبه از ناحیه مصدوم محکوم می‌شود. (ماده ۷۱۵ قانون مجازات اسلامی) باز هم باید تاکید کنیم که این فرض به وضعیتی اشاره می‌کند که تصادف رانندگی باعث مرگ نمی‌شود اما خسارت سنگین و غیرقابل جبرانی را به بار می‌‌آورد.

نقصان، ضعف و نقص بدون از کار افتادن عضو:‌ هرگاه بی‌احتیاطی یا بی‌مبالاتی یا عدم رعایت نظامات دولتی یا عدم مهارت راننده (اعم از وسایل نقلیه زمینی، آبی و هوایی) یا متصدی وسیله موتوری موجب صدمه بدنی شود که باعث نقصان یا ضعف دائم یکی از منافع یا یکی از اعضای بدن شود یا باعث از بین رفتن قسمتی از عضو مصدوم شود، بدون آنکه عضو از کار بیفتد یا باعث وضع حمل زن قبل از موعد طبیعی شود، مرتکب به حبس از دو ماه تا ۶ ماه و پرداخت دیه در صورت مطالبه از ناحیه مصدوم خواهد شد.

هرگاه بی‌احتیاطی، بی‌مبالاتی، عدم رعایت نظامات دولتی یا عدم مهارت راننده (اعم از وسایل نقلیه زمینی، آبی و هوایی) یا متصدی وسیله موتوری موجب صدمه بدنی شود مرتکب به حبس از یک تا پنج ماه و پرداخت دیه در صورت مطالبه از ناحیه مصدوم محکوم می‌شود. این فرض مربوط به حالتی است که هیچ‌کدام از دو فرض بالا رخ نداده است و قربانی تصادف رانندگی تنها صدمه سبکی داشته باشد.


گروه وکلای دادشید

موسسه حقوقی ندای عدالت ساعی (گروه وکلای دادشید) با بهره گیری از وکلای پایه یک دادگستری آماده ارائه انواع خدمات حقوقی و وکالت در مراجع حقوقی کیفری دیوان عدالت و  سایر مراجع حقوقی و اداری توسط وکیل و مشاوره حقوقی در سرتاسر کشور می باشد جهت ارتباط با این مجموعه اینجا را کلیک کنید.

همیشه بخاطر داشته باشید؛ مسائل مشابه حقوقی الزاماََ راه حل مشابهی ندارند بدون مشورت با وکیل یا مشاور حقوقی هیچ گونه اقدامی انجام ندهید.


0 نظر

در حال حاضر هیچ نظری داده نشده است

نظر بدهید

دسته بندی
دسته بندی مقالات 68
مقالات ما
۱۵ آذر

اجازه مالک

  اجازه مالک اجازه مالک یا اجازه در عقد فضولی به موافقت مالک یا ولی مالک در مورد تصرف فضولی یا معاملات فضولی توسط دیگران اشاره دارد. این مفهوم در...

بدون دیدگاه
ادامه مطلب
۱۳ آذر

ارزیابی حقوقی مالک

ارزیابی حقوقی مالک ارزیابی حقوقی مالک به معنای بررسی وضعیت حقوقی مالکیت یک ملک است. این ارزیابی شامل بررسی مستندات حقوقی مربوط به ملک، اطمینان از اینک...

بدون دیدگاه
ادامه مطلب
۱۰ آذر

املاک مجهول المالک کدامند ؟

  املاک مجهول المالک کدامند ؟ املاک مجهول المالک کدامند ؟ املاکی هستند که مالک آن‌ها مشخص نیست. این املاک ممکن است به دلیل عدم ثبت یا عدم تقاضای ...

بدون دیدگاه
ادامه مطلب