اصفهان خیابان نیکبخت روبروی دادگستری ساختمان ماکان 5 طبقه سوم واحد 37
تماس با ما 09332373448
ایمیل dadshid@gmail.com
ساعات کاری شنبه تا چهارشنبه۸الی ۱۵
blog3
روش ها و موارد حل اختلاف
روش ها و موارد حل اختلاف

روش ها و موارد حل اختلاف

اختلاف - حل اختلاف - داوری -  شرایط داوری - قرارداد - اختلاف نظر -  خدمات وکالتی - دعاوی تجاری - امور قراردها - وکیل - مشاور - مشاوره حقوقی - مشاوره خانواده - وکیل پایه یک دادگستری - گروه وکلا

 

روش ها و موارد حل اختلافروش حل اختلاف در اکثر قراردادها این احتمال وجود دارد که طرفین قرارداد در خصوص مواردی از قبیل تفسیر و یا نحوه اجرای قرارداد و تعیین حقوق و تکالیف طرفین به هر دلیلی، اختلاف نظر داشته باشند. در چنین مواردی یکی از راههایی که بواسطه ان قادر به حل مشکلات و اختلاف نظرها خواهند بود، مراجعه به داور مرضی الطرفین است. در چنین صورتی بدون اتلاف وقت و بدون صرف هزینه و زمان بسیار زیاد، قادر به حل مشکلات خود خواهند بود.(نحوه حل اختلاف)(نحوه حل اختلاف)(نحوه حل اختلاف)(نحوه حل اختلاف)(نحوه حل اختلاف)

مورد حل اختلاف لازم بذکر است که مبحث داوری، در قوانین ایران دارای شرایط بسیار زیادی می باشد و لازم است که شما نسبت به کلیه این شرایط آگاهی لازم را به  دست آورید . در غیر این صورت نه تنها مراجعه به داور کمکی به شما نخواهد کرد بلکه قطعا بر مشکلات موجود خواهد افزود و به دردسرهای عظیمی دچار خواهید شد.

روش حل اختلاف در این نوشتار به برخی از این نکات اشاره مختصری خواهد شد . در صورتی که مایل هستید نسبت به این مبحث مهم و تاثیرگذاری قراردادی آگاهی بیشتری به دست آورید، میتوانید کتاب «چگونه قرارداد خود را تنظیم کنم» را از بخش فروشگاه سایت خریداری نمائید.

موارد حل اختلاف :

نکته 1: شرط داوری را می توان در ابتدای کار و در ضمن قرارداد اصلی گنجاند و نیز اینکه پس از تنظیم قرارداد و در زمان بروز اختلاف ، نسبت به آن توافق نمود.

نکته 2: میتوان حل اختلاف را به هیات داوران محول نمود. بهتر است که اعضا این هیات به صورت فرد انتخاب شوند تا در زمان رای گیری دچار اشکال نشوند.

نکته 3: چنانچه در موضوع اختلاف، داور یا داوران اقدام به صدور رأی داوری نمایند، رأی مزبور به طرف اختلاف ابلاغ می‌شود و نامبرده مکلف است که رأی را به اجرا گذارد.

نکته 4: در صورت عدم اجرای رای توسط طرف مقابل، شما با مراجعه به دادگستری، تقاضای اجرای رأی داور را خواهید نمود و دادگاه نیز بلافاصله اقدام به صدور برگ اجرائیه خواهد نمود.

نکته 5: رأی داوران ، توسط مأمورین شعبه اجرای احکام دادگاه، اجرا خواهد شد.

نکته6: توجه داشته باشید که در قراردادها، به هیچ‌وجه به داوران، اختیار صلح و مصالحه داده نشود؛

همانطور که روشهای حل اختلاف گفته شد موارد مزبور تنها قسمت کمی از شرایط و مسائل مربوط به داوری می باشد و برای آگاهی از اهم این موارد، از شما دعوت می شود که نسخه کتاب «چگونه قراردادا خود را بنویسم» را از قسمت فروشگاه سایت دادشید خریداری نمائید.

(نحوه حل اختلاف)(نحوه حل اختلاف)(نحوه حل اختلاف)

...


نحوه حل اختلاف -اختلاف - حل اختلاف - داوری - شرایط داوری - قرارداد - اختلاف نظر - خدمات وکالتی - دعاوی تجاری - امور قراردها - وکیل - مشاور - مشاوره حقوقی - مشاوره خانواده - وکیل پایه یک دادگستری - گروه وکلا


گروه وکلای دادشید

موسسه حقوقی ندای عدالت ساعی (گروه وکلای دادشید) با بهره گیری از وکلای پایه یک دادگستری آماده ارائه انواع خدمات حقوقی و وکالت در مراجع حقوقی کیفری دیوان عدالت و سایر مراجع حقوقی و اداری توسط وکیل و مشاوره حقوقی در سرتاسر کشور می باشد جهت ارتباط با این مجموعه اینجا را کلیک کنید.

همیشه بخاطر داشته باشید؛ مسائل مشابه حقوقی الزاماََ راه حل مشابهی ندارند بدون مشورت با وکیل یا مشاور حقوقی هیچ گونه اقدامی انجام ندهید.


0 نظر

در حال حاضر هیچ نظری داده نشده است

نظر بدهید

دسته بندی
دسته بندی مقالات 68
مقالات ما
۱۶ آذر

اجازه مالک

  اجازه مالک اجازه مالک یا اجازه در عقد فضولی به موافقت مالک یا ولی مالک در مورد تصرف فضولی یا معاملات فضولی توسط دیگران اشاره دارد. این مفهوم در...

بدون دیدگاه
ادامه مطلب
۱۳ آذر

ارزیابی حقوقی مالک

ارزیابی حقوقی مالک ارزیابی حقوقی مالک به معنای بررسی وضعیت حقوقی مالکیت یک ملک است. این ارزیابی شامل بررسی مستندات حقوقی مربوط به ملک، اطمینان از اینک...

بدون دیدگاه
ادامه مطلب
۱۰ آذر

املاک مجهول المالک کدامند ؟

  املاک مجهول المالک کدامند ؟ املاک مجهول المالک کدامند ؟ املاکی هستند که مالک آن‌ها مشخص نیست. این املاک ممکن است به دلیل عدم ثبت یا عدم تقاضای ...

بدون دیدگاه
ادامه مطلب