اصفهان خیابان نیکبخت روبروی دادگستری ساختمان ماکان 5 طبقه سوم واحد 37
تماس با ما 09332373448
ایمیل dadshid@gmail.com
ساعات کاری شنبه تا چهارشنبه۸الی ۱۵
blog3
دعوی تخلیه به جهت تغییر شغل چیست ؟
دعوی تخلیه به جهت تغییر شغل چیست ؟

دعوی تخلیه به جهت تغییر شغل چیست ؟

دعوی تخلیه به جهت تغییر شغل چیست ؟دعوی تخلیه به جهت تغییر شغل چیست ؟

دعوای تخلیه به جهت تغییر شغل یکی از دعاوی حقوقی ملکی است که در مورد اختلاف بر سر تغییر شغل در قرارداد اجاره صورت می‌گیرد.

پس از صدور رای مبنی بر تخلیه به جهت تغییر شغل و قطعیت آن، اجرائیه صادر و به مستاجر ابلاغ می‌شود که ظرف مهلت تعیین شده در رای، نسبت به تخلیه ملک اقدام کند.

در صورتی که موجر در اثنا مدت اجاره و بعد از تغییر شغل توسط مستاجر، ملک موضوع اجاره را به شخص ثالثی منتقل کند، مالک جدید حق درخواست تخلیه به جهت تغییر شغل نخواهد داشت.

در قراردادهای مکتوب اثبات تغییر شغل با مشکلی مواجه نیست، زیرا طرفین به صراحت نوع شغل را در قرارداد ذکر کرده‌اند و اثبات تخلف احتمالی مستاجر امری دشوار است.

برای اثبات تغییر شغل در دعوای تخلیه توسط موجر، باید شرایط مندرج در بند ۷ ماده ۱۴ قانون روابط موجر و مستاجر سال ۱۳۵۶ را مد نظر قرار داد.

چه شرایطی برای تخلیه به جهت شغل لازم است ؟

برای تخلیه به جهت تغییر شغل، باید شرایط زیر فراهم باشد:

قرارداد اجاره: باید وجود قرارداد اجاره بین موجر و مستاجر باشد که شرایط اجاره و حقوق و وظایف طرفین را تعیین کند.

 

تغییر شغل: مستاجر باید شغل خود را تغییر داده باشد و از شغل قبلی به شغل جدید منتقل شده باشد.

عدم رضایت موجر: مستاجر باید بدون رضایت موجر شغل خود را تغییر داده باشد. در صورتی که موجر با تغییر شغل مستاجر موافقت کرده باشد، این شرط برای تخلیه به جهت تغییر شغل صدق نمی‌کند .

 

دعوی تخلیه به جهت تغییر شغل چیست )

اثبات تغییر شغل: موجر باید قادر باشد تغییر شغل مستاجر را اثبات کند. این می‌تواند از طریق مستنداتی مانند سوابق شغلی، تصاویر، شواهد شغلی و غیره صورت بگیرد.

مستاجر باید بدون رعایت شرط مشابهت عرفی، در کنار شغل قبلی به شغل جدیدی مشغول شود. در غیر این صورت، موجر می‌تواند تخلیه ملک را تقاضا کند.

 

مهم است به یاد داشته باشید که شرایط و قوانین مربوط به تخلیه به جهت تغییر شغل در هر کشور و حتی در هر منطقه ممکن است متفاوت باشد. بنابراین، بهتر است قوانین و مقررات محلی را مورد بررسی قرار داده و در صورت نیاز به کمک حقوقی متخصص مراجعه کنید.

برای تخلیه به جهت تغییر شغل، باید مدارک زیر تهیه شود:

 

قرارداد اجاره: قرارداد اجاره بین موجر و مستاجر باید وجود داشته باشد.

مدارک شغلی: مستاجر باید مدارکی مانند سوابق شغلی، تصاویر، شواهد شغلی و غیره راجهت اثبات تغییر شغل تهیه کند.

 

سایر مدارک: مستاجر باید سایر مدارکی مانند سند دیگرش یا برابر سایر ادله را جهت دایرکردن شغل یا حرفه معینی در قرارداد اجاره تهیه کند.

 

مهم است به یاد داشته باشید که مدارک مورد نیاز برای تخلیه به جهت تغییر شغل ممکن است در هر کشور و حتی در هر منطقه متفاوت باشد. بنابراین، بهتر است قوانین و مقررات محلی را مورد بررسی قرار داده و در صورت نیاز به کمک حقوقی متخصص مراجعه کنید.

آیا جهت تخلیه به دلیل تغییر شغل باید هزینه ای پرداخت شود ؟

بسته به شرایط و قوانین محلی، ممکن است برای تخلیه به جهت تغییر شغل هزینه‌ای پرداخت شود. برای مثال، در برخی کشورها، ممکن است برای تخلیه به جهت تغییر شغل، مستاجر باید هزینه‌ای برای جبران خسارت به موجر پرداخت کند. همچنین، در برخی موارد، مستاجر ممکن است باید هزینه‌ای برای پرداخت وکیل یا هزینه‌های دیگری که در طول روند قضایی پیش می‌آید، پرداخت کند. بهتر است قوانین و مقررات محلی را مورد بررسی قرار داده و در صورت نیاز به کمک حقوقی متخصص مراجعه کنید.

 

0 نظر

در حال حاضر هیچ نظری داده نشده است

نظر بدهید

دسته بندی
دسته بندی مقالات 68
مقالات ما
۱۶ آذر

اجازه مالک

  اجازه مالک اجازه مالک یا اجازه در عقد فضولی به موافقت مالک یا ولی مالک در مورد تصرف فضولی یا معاملات فضولی توسط دیگران اشاره دارد. این مفهوم در...

بدون دیدگاه
ادامه مطلب
۱۳ آذر

ارزیابی حقوقی مالک

ارزیابی حقوقی مالک ارزیابی حقوقی مالک به معنای بررسی وضعیت حقوقی مالکیت یک ملک است. این ارزیابی شامل بررسی مستندات حقوقی مربوط به ملک، اطمینان از اینک...

بدون دیدگاه
ادامه مطلب
۱۰ آذر

املاک مجهول المالک کدامند ؟

  املاک مجهول المالک کدامند ؟ املاک مجهول المالک کدامند ؟ املاکی هستند که مالک آن‌ها مشخص نیست. این املاک ممکن است به دلیل عدم ثبت یا عدم تقاضای ...

بدون دیدگاه
ادامه مطلب